fredag den 23. januar 2015

Det startede med dagens sko...

Der kommer hele tiden nye sociale medier og platforme til, hvor man kan dele sine billeder med hele Verden og især dem, man deler interesse med. Jeg er udmærket klar over, at kun en lille brøkdel af mine Facebook-venner gider høre om det, når jeg har været ude at lufte løbeskoene. Derfor er jeg blevet en ivrig Instagrammer.

Det startede i det meget små med nuttede billeder af sønnen, solopgange og pudsige skilte. Men en idé fødtes hen over foråret, efterhånden som jeg blev mere dus med platformen og fik lyst til at lave en fotodagbog med vejr og vind, løb og sko. #runoftheday og #shoeoftheday blev mine foretrukne hashtags og efterhånden er der en hel stribe hashtags, som følger hvert billede, netop for at andre kan finde fotos, som de måske synes om.

Hvis jeg eksempelvis søger på #nikeplus, er der meget stor sandsynlighed for, at den, som har lagt det op, har udført en eller anden aktivitet, hvor de har brugt en Nike-app eller har haft Nike-tøj på. Af dem er der få brugere, som tager billeder, jeg godt kan lide/som siger mig noget/har et budskab, jeg kan relatere til - dem vælger jeg naturligvis at følge, så de dukker først op på min feed. Dem, som kun lægger et foto op af deres resultat fra løbeturen, har så lidt fantasi, at de ikke engang kan få et like af mig:-)

Det motiverer mig i træningen, at jeg måske får et Well done! med på vejen fra andre Instagrammere. Jeg får lyst til at give den en ekstra tand næste gang, eller hvis jeg har haft en "off-træning", kan jeg blive opmuntret til at fortsætte trods det dårlige resultat.

Finessen er at fortælle en historie med et foto, fx. ved at fotografere sin sko sammen med en ting, som fortæller noget om det sted, billedet er taget. Så fotoet ikke bliver ligegyldigt, men inviterer beskueren til at blive en del af din historie.


Gav det mening? :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar